Sociale medier

Drøm for 2019: Kirken bør udnytte potentialet i sociale medier

Konfirmation i Helligtrekongers Kirke
Hvert forår flyder Facebook over af stolte forældres billeder af konfirmanderne. Facebook er det mest benyttede sociale medie i Danmark, og det bør kirkerne udnytte i deres kommunikation. Foto: Kåre Gade / Helsingør Stift

Facebook, Twitter og Instagram er oplagte muligheder for at lytte til lokalbefolkningen, dele kirkens værdier og fremme det åndelige liv på egnen. Hvis kirken altså bruger medierne rigtigt, skriver journalist og tidligere præst Svend Løbner

Kirker har altid benyttet de tilgængelige kommunikationsmidler. Trykpressen, bakelitplader, magnetbånd, radio, tv, internettet – you name it. Helt tilbage på Bibelens tid blev ord fra Gud nedskrevet på pergament og endda på stentavler! Og Jesus talte fra toppen af en bakke for at alle kunne høre. Eller roede ud på en sø og lod bølgerne bære hans ord ind mod bredden.

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.