Indsamling

Ekspert bag Danmarksindsamling: Sådan får man succes med kampagner i julen

Billeder af børn er et velafprøvet greb, når indsamlingsorganisationerne skal skabe identifikation hos læseren. Foto: Kåre Gade

LÆS ELLER GENLÆS: Julen er indsamlingsorganisationernes højtid for kampagner. Ekspert vejleder til, hvordan man laver en effektiv indsamling

"Et barn er født i Betle… Nordkorea."

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.

5 tips til en god indsamling 

Stig Fog arbejder som selvstændig konsulent med indsamlinger. Her er hans fem råd til at skabe en god kampagne:

  • Tænk over forholdet til målgruppen
  • Tag udgangspunkt i en konkret situation
  • Gør det simpelt
  • Brug relation til målgruppen aktivt
  • Brug julen som affyringsrampe for kampagnen