Kirkeudvalget holder temadag med præster og menighedsråd på kirkeskib

Medlemmerne af Folketingets kirkeudvalg og repræsentanter fra folkekirken skal mødes på nyt kirkeskib for at diskutere vigtige emner i folkekirken

Provsteforeningen, Præsteforeningen, biskopperne og Landsforeningen af Menighedsråd skal mødes med Folketingets kirkeudvalg til en temadag om folkekirken.

Temadagen finder sted på det netop indviede 'Kirkeskib 2450' i Københavns Sydhavn den 11. oktober.

Her bliver kirkeudvalgets medlemmer introduceret til folkekirken. Bagefter skal politikerne og de folkekirkelige repræsentanter debattere de emner, der lige nu fylder meget i folkekirken.

"Det er vigtigt for både Landsforeningen og de øvrige folkekirkelige aktører at have en god kontakt til og være i tæt forbindelse med folketinget om kirkes rolle i samfundet," udtaler formanden for Landsforeningen af Menighedsråd Søren Abildgaard til menighedsraad.dk.