Kirke.dk nomineret til hæderspris

Kirke.dk er én af tre nominerede til Danske Mediers hæderspris for specialmedier, Anders Bording Prisen. Vinderen afsløres ved prisoverækkelsen på Københavns Rådhus fredag den 21. juni

Kirke.dk er et digitalt fagmedie, der henvender sig til "mennesker, der arbejder med kirkeliv". Kristeligt Dagblad står bag specialmediet, som gik i luften den 21. september 2018. Foto: Leif Tuxen

Hædersprisen er opkaldt efter Anders Bording, som i 1666 udgav det første periodiske tidsskrift i Danmark. Prisen er indstiftet af Dansk Fagpresse i 1964.

Medieprisen uddeles til et specialmedie, der i særlig grad er i stand til at ramme sin målgruppe og/eller opbygge en forretningsmodel og derfor bør tjene til inspiration for andre, skriver Danske Medier.

”Juryarbejdet har været en fornøjelse, fordi Anders Bording-prisen er en fantastisk anerkendelse af den store kreativitet og det høje journalistiske ambitionsniveau, der udfoldes i specialmedierne. Kandidaterne til medieprisen viser en stadig vilje til at gå nye veje i medieudvikling på alle platforme,” udtaler Karsten Kolding, formand for Anders Bording-juryen.

"Vi er fantastisk stolte af at være nomineret til Medieprisen. Det er mindre end et år siden, at Kristeligt Dagblad lancerede Kirke.dk, og jeg ser nomineringen som anerkendelse af, at vi meget hurtigt har fået fodfæste blandt kirkelivets ansatte og beslutningstagere," siger Kåre Gade, redaktør for Kirke.dk.

De to andre nominerede til Medieprisen er Tandlægeforeningens og Ergoterapeutforeningens medlemsblade.

Foruden Medieprisen omfatter Anders Bording-prisen også Journalistprisen, der uddeles til "en person eller et team for en bemærkelsesværdig journalistisk præstation i et specialmedie."