Velkommen til FAQ for dig, der skal oprette et arrangement i kirke- og kulturkalenderen på Kirke.dk/kalender

Her har vi samlet svar på de hyppigst stillede spørgsmål om, hvordan man opretter arrangementer på Kirke.dk/kalender:

(Opdateret 5. maj 2022).

• Hvilken kategori skal jeg vælge?
    Der er tre kategorier af arrangementer på Kirke.dk/kalender: Offentlige arrangementer | Gudstjenester | Faglige arrangementer.
    Offentlige arrangementer skal vælges til arrangementer, der henvender sig til offentligheden (for eksempel et foredrag om Bibelen).
    Gudstjenester skal vælges til gudstjenester, herunder de gudstjenester, som ønskes trykt i Kristeligt Dagblads gudstjenesteliste om fredagen.
    Faglige arrangementer skal vælges til arrangementer, der henvender sig til ansatte og frivillige i dansk kirkeliv (for eksempel kurser og konferencer).

• Hvilke felter er nødvendige at taste ind i eller trykke på for at oprette et arrangement?
    "Titel"
    "Beskrivelse"
    "Type"
    "Kategori"
    "Statdato" og "Starttidspunkt"
    "Slutdato"
    "Arrangør"

• Fejlmeddelelse: Tiden for begivenheden skal have formattet HH:MM, f.eks. 12:00.
    Du har indtastet tidspunktet forkert. Udfyld tidspunkter sådan: 12:00
  • Fejlmeddelelse: Link feltet skal indeholde et fuldt link.
    Du har indtastet linket til din hjemmeside i "Link til mere information" forkert. Udfyld links med http:// foran. Sådan: https://www.kirke.dk

• Gudstjenester: Hvor skal præstens/prædikantens navn stå?
    Det er vigtigt, at den præst eller prædikant, som forestår gudstjenesten står anført i feltet "Kontaktperson/ansvarlig/prædikant". Ellers kommer præstens navn ikke med i avisens gudstjenesteliste.

• Hvorfor skal jeg indtaste slutdato?
    Systemet skal have at vide, hvilken dag arrangementet slutter for at fungere – også selvom arrangementet begynder og slutter samme dag.

• Er det nødvendigt at taste ind i feltet "Sluttidspunkt"?
    Nej. Hvis du ikke ved, hvad tid arrangementet slutter, kan du nøjes med at lade feltet stå frit. I så fald vil intet tidspunkt vil fremgå af arrangementet.

• Er det nødvendigt at taste ind i felterne under "Sted"?
    Nej, det er ikke nødvendigt, så længe en "Arrangør" i "Kontaktinformationer" er valgt. Men vi opfordrer til det, så brugerne kan se præcist, hvor arrangementet foregår.

Du kan kontakte os på kalender@kirke.dk.