Professor i kirkehistorie får millionbevilling til forskningsprojekt om corona

Professer i kirkehistorie Mette Birkedal Brrun har fået en millionbevilling til forskningsprojekt om hjemmets rolle under coronaen

Carlsbergfondet har bevilliget 6,1 millioner kroner til professor i kirkehistorie og leder af Centre for Privacy Studies Mette Birkedal Bruuns forskningsprojekt om hjemmets rolle under coronaen. Det skriver Københavns Universitet på deres hjemmeside.

Projektet omfatter 15 forskere fra Det Teologiske Fakultet, ITU, KADK, SAXO Instituttet og Centre for Privacy Studies foruden en redaktør, der skal samle trådene og bidrage til formidling af forskningsresultaterne.

Mette Birkedal Bruun er leder for projektet, som bærer navnet STAY HOME. Det er projektets mål er opsamle viden om hjemmets rolle under coronakrisen. Selv skriver universitetet om projektet:

"STAY HOME identificerer, opsamler og koordinerer indsigter og forhold vedrørende hjemmet, som er vigtige at fastholde efter coronakrisen -  enten fordi de er uhensigtsmæssige eller ligefrem risikable, eller fordi de rummer nogle muligheder, som vi kan udnytte på længere sigt."