Menighedsfakultetet ansætter ny ph.d.-studerende

Anja Smedstrup Christensen er ny ph.d.-stipendiat for Menighedsfaktultetet i faget Gammel Testamente

Foto: Menighedsfakultetet

Menighedsfaktuletetets bestyrelse har besluttet at ansatte Anja Smedstrup Christensen som ny ph.d.-studerende fra 1. august 2020. Ansættelsen er fireårig og på 75 procent. Det skriver Menighedsfakultet i en pressemeddelelse.

Lektor i Gammel Testamente Carsten Vang udtaler om ansættelsen af Anja Smedstrup Christensen:

"Det er med stor glæde, at vi kan byde en ung, lovende ph.d.-studerende velkommen i vort faglige fællesskab og så tilmed i Gammel Testamente! Anja Smedstrup Christensen skal forske inden for et område, som ikke har haft det store fokus i protestantisk teologi, nemlig ofrene i Gammel Testamente, og især hvorfor det med blodet er så ualmindelig vigtigt i den gammeltestamentlige gudstjeneste, at israelitterne aldrig nogensinde må spise blod. Det er et meget væsentligt tema i Gammel Testamente og i den bibelske teologi, som Anja skal behandle. Anja har rigtig gode forudsætninger for dette studium, da hun opnåede topkarakter i sit speciale over et beslægtet emne."

Anja Smedstrup Christensen er 43 år og cand.theol. fra Aarhus Universitet. Hun bliver den kun anden kvindelige forsker i Menighedsfakultetets historie.