30 år i Apostolsk Kirke

Præst i Amagerbro Frikirke fejrer 30-års jubilæum i Apostolsk Kirke

Bent Bjerring-Nielsen har den 1. august været ansat i Apostolsk Kirke i 30 år. Han er nu præst i Amagerbro Frikirke på Amager i København. Han begyndte i en stilling på International Apostolsk Højskole i Kolding, herefter fulgte en tid i Københavns Frikirke, indtil han i 1997 var med til at starte Amagerbor Frikirke, hvor han i dag er præst. Der er nu omkring 200 børn og voksne knyttet til kirken.

Sideløbende med hans ansættelser i Apostolsk Kirke har han undervist på det nu lukkede Skandinavisk Akademi for Ledelse og teologi og siden som lektor på 3K - Kristendom, kultur og kommunikation uddannelsen i København.

Bent Bjerring-Nielsen er hovedforfatter til udgivelsen ”Noget om den kristne tro”, der udkom sidste år på Bibelselskabets Forlag. Det er udarbejde af Danske Kirkers Råd og er resultatet af flere års omfattende økumenisk arbejde. Kirkesamfund i Danmark har mødtes og drøftet, hvad kernen i den kristne tro er, og hvad kirkerne har til fælles på tværs af konfessionelle forskelle. Med i arbejdet var Folkekirken, Den Katolske Kirke og en lang række frikirker, herunder Apostolsk Kirke.

Biskop over Viborg Stift og formand for Danske Kirkers Råd, Henrik Stubkjær, udtalte til Bibelselskabet om udgivelsen:

Noget om den kristne tro er et enestående eksempel på, at vi på tværs af kirkeskel kan gå sammen og lave en spændende og vedkommende udgivelse omkring kernebegreber i den kristne tro – en fin og nødvendig indføring i både kirke og tro.”

Bent Bjerring-Nielsen er uddannet cand. mag. i dansk og musikvidenskab og MA i teologi.