Ny formand for Dansk Kirkemusiker Forening

David Danholt er ny formand for Dansk Kirkemusiker Forening. Han afløser Merete Brautsch Sand

Den 1. juni blev David Danholt valgt som ny landsformand for Dansk Kirkemusiker Forening. Han afløser Merete Brautsch Sand, der tidligere på året stoppede efter ni år på posten.

Det skriver Dansk Kirkemusiker Forening i en pressemeddelelse.

David Danholt har studeret på Operaakademiet på Det Kongelige Teater, ligesom han har modtaget undervisning i solistklassen ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. David Danholt har haft en længere international karriere som operasanger., men har de seneste tre år været kirkesanger i Lillerød Kirke i snart tre år.

David Danholt har ifølge pressemeddelelsen et solidt kendskab til folkekirken som institution og arbejdsplads og har mange års erfaring med bestyrelses- og udvalgsarbejde.