Ny domkantor og organist ved Ribe Domkirke og Seem Kirke

Morten Bunk bliver ny organist i Ribe Domsogn og Seem sogn

Morten Bunk bliver ny organist i Ribe Domsogn og Seem sogn fra 1. juli 2020.
Morten Bunk bliver ny organist i Ribe Domsogn og Seem sogn fra 1. juli 2020. Foto: Pressefoto

Fra 1. juli bliver Morten Bunk ny kantor og organist i Ribe Domsogn og Seem sogn. Stillingen omfatter orgelspil ved Seem kirke og vikardelen for domorganisten ved Ribe Domkirke, ledelsen af børne- og pigekoret ved Ribe Domkirke samt ledelse af Ribe Kammerkor.

Morten Bunk, som afslutter sin uddannelse i kirkemusik med orgel og korledelse på det Jyske Musikkonservatorium i august, har de seneste ti år arbejdet med forskellige kor. Desuden har han i løbet af studietiden videreuddannet sig i korledelse på Voces Academy i Gentofte.

Morten Bunk har siden sin optagelse i Herning Kirkes Drengekor i 2003 modtaget sangundervisning og vundet flere priser, blandt andet i konkurrencen ”Unge sangere”, hvor han modtog Den Jyske Operas pris samt Den Fynske Operas Pris.

Som dirigent har Morten Bunk deltaget i adskillige mesterkurser i London, Cambridge og Wien.
Morten Bunk glæder sig til at begynde i den nye stilling.
”Jeg ser stillingen som en unik mulighed for at gøre en forskel i dansk musik- og kulturliv og glæder mig til samarbejdet”.

Også de to menighedsråd ser frem til det kommende samarbejde, siger Tage Rosenstand, formand for Ribe Domsogns menighedsråd.

”Med ansættelsen af Morten Bunk har vi en sikker fornemmelse for, at det vigtige arbejde med orgelspil og korledelse af børn og voksne er i professionelle og sikre hænder. Vi ser frem til samarbejdet.”