FUV henter ny sekretariatsleder fra Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

September bliver første måned i arbejdstøjet for Jakob Nedergaard Mortensen, der skifter en chefstilling i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen ud med titlen som sekretariatsleder i Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter

Foto: Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter.

Jakob Nedergaard Mortensen bliver fra 1. september i år ny sekretariatsleder for Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter (FUV).

Den hidtidige sekretariatsleder Lisbeth Krogh fik i juni en stilling som chef i Skive Kommune.

Sekretariatslederen indgår i FUV’s ledergruppe og er daglig chef for det tværgående sekretariat, der har medarbejdere på alle tre afdelinger i København, Løgumkloster og Aarhus.

Arbejdsopgaverne indebærer administration, ledelse, kommunikation og HR. Derudover vil den nye sekretariatsleder skulle yde støtte til ledere og medarbejdere.

Jakob Nedergaard Mortensen har mange års erfaring som chef og konsulent i offentlige ministerier og styrelser bag sig.

Han er uddannet statskundskaber og har tillægsuddannelse i journalistik fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole såvel som en HD i Organisation og Ledelse fra CBS.