Caspar Wenzel Tornøe får nyt præstejob efter ballade

Den fyrede valgmenighedspræst fik jobbet tilbage, men har nu valgt helt at forlade valgmenigheden i Holstebro. Nu skal han være vikar i Viborg stift

Foto: Johan Gadegaard/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix

Først blev han bortvist fra sin stilling som valgmenighedspræst i Holstebro.

Så blev bortvisningen trukket tilbage af bestyrelsen for valgmenigheden.

Nu er Caspar Wenzel Tornøe igen at finde i præstekjolen, men det bliver ikke i valgmenighedskirken, man kan høre ham prædike på søndag.

For efter balladen i Holstebro Valgmenighed i sensommeren 2023, hvor bestyrelsen og kirkens anden præst Trine Hostrup Dige underskrev bortvisningen på Caspar Wenzel Tornøe, har han valgt at skifte til et almindeligt sogn.

Det skriver Lemvig Folkeblad.

"Caspar meddelte mig, at han var interesseret i at komme i gang igen og var klar til at tage vikariater i stiftet. Gimsing Kirke har været udfordret med at finde en permanent løsning, så løsningen er blevet at ansætte Caspar det næste halve år," siger biskop i Viborg Stift Henrik Stubkjær.

Der er tale om et vikariat i Gimsing Kirke, der løber et halvt år.