Ny kirkeminister: Afskaffelse af store hvededag er kanon!

Hyrdebrevet kan i dag bringe et eksklusivt interview med Louise Sjakbajs Elohimholm, den nye minister for kirken på landet og længere ude på nordpå. Plus invitationen til temadagen "Knald på Vartov – en lystig dag"

I tråd med regeringens planer om at forbedre kandidatuddannelser ved at gøre dem kortere, overvejer Louise Sjakbajs Elohimholm at skære teologi til kun ét år. Det vil øge kvaliteten maksimalt og samtidig løse præstemanglen, mener den nye minister.

Med eneret for Hyrdebrevet Søndag Morgen bringer vi her et interview med den nye minister for kirken på landet og længere ude på nordpå, Louise Sjakbajs Elohimholm.

Tillykke med jobbet som minister for kirken på landet og længere ude nordpå. Hvordan synes du selv, det går?

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

"Det går kanon. Og det er også derfor, vi vil afskaffe store hvededag. Så kan vi købe nogle flere kanoner!"

Nåhhhr, på den måde.

"Og for mig er det bededag hver dag, hvis I forstår…"

Det gør vi egentlig ikke, men hvordan vil du løse præstemanglen?

"Vi forkorter kandidatuddannelsen, så bliver flere jo færdige hurtigere. Ja, jeg overvejer faktisk at skære den teologiske kandidatuddannelsen ned til kun et år, så får vi jo løst problemer endnu hurtigere. Man kan sagtens klare sig med at kunne lidt mindre end sit fadervor."

Der har været kritik af den noget langsommelige sagsbehandling i Kirkeministeriet. Er det noget, du vil se på?

"Ja, jeg har allerede spurgt apartementschefen, som sagde, at det spørgsmål ville få højeste prioritet, så han vil vende tilbage allerede i 2033 med et svar."

Og vi sir tak!

ANNONCE: KNALD PÅ VARTOV

Først kom fri sex med Grundig. Nu følger Grundigt Fjogrum op med temadagen "Knald på Vartov – en lystig dag".

Program:

Morgensang ved Ingrid Blank – vi synger:

• Et jævnt og muntert, virksomt underliv
  • Er lysten for de lærde blot
  • Underlivet er menneskeligt

Derefter foredrag om ”Det levende hor – i badet og på bordet”.

Vi slutter med film for asylansøgere: ”Sådan får du en fod – eller noget – indenfor”.

Følg Grundigt Fjogrum på Instagramser og erotiktok