Hyrdebrevet: Her er kirkeministerens seneste forudsigelser på Facebook

HYRDEBREVET SØNDAG MORGEN: Kirkeminister Joy Frederiksen har haft en travl uge på Facebook med mange udmeldinger om ting, som forventes at ske, og fremtidige begivenheder, som sandsynligvis vil finde sted. Hyrdebrevet bringer et overblik

Ugen har budt på en række spændende opdateringer på Facebook fra kirkeminister Joy Frederiksen. Især om fremtiden. (Hyrdebrevet – enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet) Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Det har vakt opsigt, at kirkeminister Joy Frederiksen meldte de seneste ændringer af restriktionerne for kirken ud på Facebook, før det blev meldt ud officielt. Det har dog ikke afholdt ministeren fra yderligere opdateringer på Facebook. Især om fremtiden. Hyrdebrevet bringer et uddrag af de sidste dages opdateringer på kirkeministerens Facebookside:

Tillykke til Aalborg med jeres nye biskop

Selvom stemmerne endnu ikke er talt op – ja, strengt taget er de slet ikke afgivet – vil jeg gerne lykønske Aalborg med jeres nye biskop. Uden at afsløre for meget tør jeg godt sige, at ham bliver i glade for.

Indbydelse til departementchefens 25-årsjubilæum

Den 1. februar 2042 kan departementschef i kirkeministeriet Don Chris fejre sit 25-års jubilæum. Ingen af os havde regnet med, at han skulle være her så længe. Men når det nu er tilfældet, vil vi da gerne fejre det. Klokken 14-14.15.

Økonomichef i ministeriet, Klaus Talkverrn-Jespersen, oplyser, at man bestemt mener at have regnet rigtigt:

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

”Det er i 2048”, udtaler økonomichefen.

Til Jehovas Vidner: Jesus kommer heller ikke igen i april

Bare så I lige ved det, når I går og ringer på derude på villavejene: Jesus kommer heller ikke igen i april måned. Måske en anden gang, men altså ikke lige nu. Keep on the good work. Husk sikkerhedssko, hvis I får en fod indenfor, inden folk smækker døren i.

Tip hyrdebrevsredaktionen

Ved du noget? Har du hørt noget? Tror du på noget? Send dit tip til hyrdebrevet@kirke.dk.