Hyrdebrevet: Gud skriver bog om sit år med Svend Brinkmann

HYRDEBREVET SØNDAG MORGEN: "Hvad kan Svend lære os?" Sådan lyder titlen på et af kapitlerne i Guds kommende bogudgivelse "Mit år med Svend Brinkmann – et langt år", som Hyrdebrevsredaktionen har fået tilsendt

For nylig udgav den populære psykolog Svend Brinkmann bogen "Mit år med gud". Nu har Gud skrevet sin egen bog om eksperimentet med titlen "Mit år med Svend Brinkmann – et langt år". Det er Guds første udgivelse siden gennembruddet med "Bibelen". (Hyrdebrevet - enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet) Foto: Antonio Cicorella/Panthermedi/Ritzau Scanpix

I 2020 besluttede den populære psykolog og forfatter Svend Brinkmann at give Gud en chance. Hver måned stillede han et nyt spørgsmål til tro og religion. Eksperimentet blev til en bogen "Mit år med gud".

Nu udgiver Gud sin egen bog om eksperimentet med titlen "Mit år med Svend Brinkmann – et langt år". Hyrdebrevsredaktionen har smugkigget og bringer her indholdsfortegnelsen:

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen
  • Januar: Hvorfor en bog om Svend?
  • Februar: Hvad er Svend?
  • Marts: Hænger Svend og Brinkmann sammen?
  • April: Virker Svend?
  • Maj: Kan Svend erstatte religion?
  • Juni: Findes Svend?
  • Juli: Hvad kan Svend lære os?
  • August: Kunne der være flere svende?
  • September: Hvad betyder Svend for sorgen?
  • Oktober: Kan Svend blive Gud?
  • November: Hvilken rolle spiller Svend?
  • December: Hvad har Svend lært?
  • Noter

Kirkequiz:

Hvad kaldes et møde mellem kongehus-præster?

Svar: Kong-ference