Venstre: Vil kirkeministeren tillade længere gudstjenester i påsken?

Her kan du holde dig orienteret om de seneste nyheder fra kirkelivet i ind- og udland fra andre medier og kirkelige aktører. Vi opdaterer løbende artiklen

Foto: Kåre Gade

5. marts 2021:

• Kirkeminister Joy Mogensen bliver bedt om at forholde til tidligere henvendelse om Indre Missions tværkulturelle arbejde (Folketingets Kirkeudvalg)

5. marts 2021:

• Kirkeminister Joy Mogensen (S): Svarer på spørgsmål om, hvad der er sket med projektet "Teologi for migranter)? (Folketingets Kirkeudvalg). Kirkeministeren svarer, at projektet tidligere har modtaget tilskud fra Udviklingsfonden.

3. marts 2021:

• Venstre: Vil kirkeministeren tillade længere gudstjenester i påsken? (Folketingets Kirkeudvalg): Venstres kirkeordfører spørger, om nuværende regler giver tilstrækkelig mulighed for festligholdelse af påsken, for eksempel i den katolske kirke.

1. marts 2021:

• Kirkeminister svarer på spørgsmål om nedlagt migrantudvalg (Folketingets Kirkeudvalg): Joy Mogensen (S) har bedt Det mellemkirkelige Råd beskrive deres arbejde Folkekirkens Migrantsamarbejde.