Sommerhilsen fra Hyrdebrevsarkivet: "Sigurd fortæller Apokalypsen" – nyt show for de mindste

HYRDEBREVET SØNDAG MORGEN: Først genfortalte han Danmarkshistorien, derefter Reformationen, Salmebogen, Slaget ved Dybbøl samt Genforeningen 1-3. Nu er turen kommet til Bibelens sidste skrift, Johannes' Åbenbaring, også kendt som Apokalypsen

Sigurd Barrett er klar med en genfortælling af Johannes' Åbenbaring. ”Det Store Undergangsshow” turnerer i landets kirker fra februar 2021, hvis verden stadig står til den tid. Hyrdebrevet – enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet. Foto: Celina Dahl/Ritzau Scanpix

”Se, jeg gør alting nyt – og spiller klaver til!”

Med disse ord lancerer entertaineren, genfortælleren, komponisten, sangeren, tv-værten og pianisten Sigurd Barrett sit næste projekt: en genfortælling af Bibelens sidste bog, Johannes' Åbenbaring, denne svært tilgængelige bog om de sidste tider og det endelig slag mellem Gud og Djævelen.

"Det bliver tøjdyret Sniffer, som jeg før har brugt, der skal være Det Store Dyr i Åbenbaringen," fortæller Sigurd og fortsætter:

"Bjørnen Bjørn skal være Antikrist, mens jeg selv og Familien Finger skal vinde slaget i Harmagedon."

Men Sigurd nøjes traditionen tro ikke med genfortællingen:

"Sidst, men ikke mindst udvikler vi en masse merchandise til genfortællingen. Ud over cd'er, malebøger og tøjdyr kan man købe brætspillet ”Frelst eller fortabt?”, som er et rigtigt hyggespil, hvor også familiens sorte får naturligt kan falde ind og være med."

Fra februar 2020 regner Sigurd med at optræde med ”Det Store Undergangsshow” i landets kirker, et show, der særligt henvender sig til de mindste. Vedrørende prisen er tallet de 144.000!

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

Læs også: Kirkelige kendisser i sommerlandet

Også Herrens tjenere og tjenerinder holder sommerferie. Hyrdebrevet Søndag Morgen har spurgt en række markante kirkelige personligheder, hvordan ferien holdes i dette corona-år.

Kongelig konfussionarius Henrik Ewigh-Poulsen: ”Jeg skal have en række sjælesorgssamtaler med Min Kongelige Højhed Kronprinsen. Han har haft et rigtig hårdt forår, fordi alle de sportsbegivenheder, han plejer at være til, var aflyst. Dertil kommer så, at hans egen tre måneders skiferie i Schweiz også røg i vasken. Så det har været et rigtig svært forår for Kronprinsen. For så vidt!”

Charlotte Rørth: ”Jeg kan jo desværre ikke tage til Spanien og møde Jesus i år. Så vi har aftalt, at han kommer til Aalborg denne gang. Det bliver noget af et syn.”

Departemanchetchef i Kirkeministeriet Don Chris: ”Jeg er ved at udarbejde retningslinjerne for familiens sommerferie. Jeg regner med, de er klar til september. Så nu slår vi li' bak!”

Kirkeminister Joy Mågensen: ”Jeg ville selv opfatte det som upassende, hvis jeg stod her og talte om ferie lige nu, midt i….øh…ferien. Og jeg skal ingenting, absolut ingenting!”

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen