Kirkesyn

Ph.d.-studerende: Vi er alle i opfattelsesindustrien

"Det afgørende er at opdage, at vi først og fremmest må være optaget af Guds opfattelse af os, for så kan vi langt mere frimodigt gå ud i verden og engagere os, selvom vi der ikke fuldt kan vide, hvordan vi bliver opfattet – hverken som person eller som kirke," skriver Michael Agerbo Mørch Foto: Privatfoto

KIRKESYN: Både som kirker, som kirkeligt ansatte og som mennesker i det hele taget, er vi i opfattelsesindustrien, mener Michael Agerbo Mørch. I den forbindelse gør det en forskel, i hvilken rækkefølge vi forholder os til bestemte opfattelser; enten andres opfattelser af os, eller den måde, Gud opfatter os.

”We’re all in the perception business.”

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.

Kirkesyn

I klummen "Kirkesyn" reflekterer skiftende skribenter over forholdet mellem kirke og samfund, kald og professionalisme, kultur og forkyndelse, menighed og ansatte, engagement og arbejdsmiljø. Faste bidragsydere er blandt andre Eva Holmegaard Larsen, Hans Nørkjær, Louise Højlund, Mette Bock og Thomas Baldur.

Læs alle klummer i serien