Kommunikation i coronatiden

Stiftskonsulent: Folkekirken har brug for en klar, fælles stemme

Malene Bjerre, mediekonsulent i Helsingør Stift, har i coronatiden haft travlt med at formidle retningslinjer og vejledninger. Men har også haft tid at præsentere nogle af stiftets ansatte og fortælle om deres arbejde. Foto: Heiner Lützen Ank

Malene Bjerre, mediekonsulent i Helsingør Stift, har under epidemien haft travlt med informationsarbejde, men hun har også bidraget til folkekirkens påskeannonce. Debatten om annoncen afslører folkekirkens kommunikationsmæssige udfordring, mener hun

Når man kigger tilbage på coronanedlukningen forekommer perioden let som ét langt forløb, hvor det er svært at huske de enkelte led. Hvornår blev konfirmationerne for eksempel udskudt? 

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.

Kirkelivet og coronakrisen

De omfattende tiltag, der skal bremse coronasmitte i Danmark, får også hidtil usete konsekvenser for kirker og kirkelige organisationer. I denne serie dækker Kirke.dk de mange udfordringer, det stiller kirkelivet overfor, samtidig med at vi deler de løsninger og initiativer, som tages i brug lokalt og nationalt.

Læs alle artiklerne i serien