Kommunikation i coronatiden

Redaktør for folkekirken.dk: Folkekirken mangler en krisekommunikationsplan

Ellen Aagaard, ansvarshavende redaktør for folkekirken.dk, i folkekirkens telt på Folkemødet i 2019. Hun efterlyser en fælles, folkekirkelig krisekommunikationsplan, så det bliver lettere at kommunikere så hurtigt og klart, som en krise kræver. Foto: Kåre Gade

Coronaen har vist alle, både indenfor og udenfor folkekirken, at kommunikation er vigtig, mener Ellen Aagaard, redaktør af folkekirken.dk. Derfor bør folkekirken også få en fælles krisekommunikationsplan

Ellen Aagaard, ansvarshavende redaktør for folkekirken.dk, mener, at coronatiden har øget bevidstheden om, hvor vigtig kommunikation er – ikke mindst i forhold til at åbne folkekirken mod verden. 

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.

Kirkelivet og coronakrisen

De omfattende tiltag, der skal bremse coronasmitte i Danmark, får også hidtil usete konsekvenser for kirker og kirkelige organisationer. I denne serie dækker Kirke.dk de mange udfordringer, det stiller kirkelivet overfor, samtidig med at vi deler de løsninger og initiativer, som tages i brug lokalt og nationalt.

Læs alle artiklerne i serien