Bispevalg 2020

Kampen om bispekåben foregår i stigende grad på de sociale medier

At føre bispevalgkamp i dag kræver, at man evner være på foran kameraet og dele sig selv på sociale medier. På billedet fanger kameraerne distriktsforeningernes bispevalgmøde i Hillerød den 2. september 2020. Mødet blev streamet på stiftets Facebookside. Foto: Heiner Lützen Ank.

Bispekandidaternes kampagner føres i stigende omfang på de sociale medier, og det stiller nye krav til kandidaterne, vurderer eksperter

At dømme ud fra kandidaternes digitale kampagner, så fører Peter Birch en meget veltilrettelagt og strategisk gennemtænkt kampagne. Kan han holde det tempo frem til valgdagen, så bør han ligge lunt i vindersvinget til bispevalget i Helsingør.

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.