Hyrdebrevet Søndag Morgen: Nu hver mandag på Kirke.dk!

Dansk kirkeliv tørster efter opbyggelige historier og trøstende ord. Derfor vil Hyrdebrevet Søndag Morgen fremover udkomme på Kirke.dk hver mandag. Og husk: Enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet.

Fremover vil læseren blive mødt af Hyrdebrevet Søndag Morgens logo hver mandag her på Kirke.dk.

Hyrdebrevet Søndag Morgen udkommer fremover på Kirke.dk hver mandag. Nyheden har imidlertid affødt blandede reaktioner i dansk kirkeliv. Biskop Marianne B.S. Christiansen udtaler:

”Jeg vil granske det nøje – for jeg har en stærk mistanke om, at Hyrdebrevet ikke formår at skelne mellem tro og viden. Og måske sender jeg redaktionen på kursus – og så er det ikke sjovt længere!”

Formanden for provsteforening Peter Knirch er dog fuld af forhåbning:

"Så kan det være, der også kommer noget om os provster. Mange tror, vi er kedelige, men det er vi overhovedet slet ikke. For eksempel kom jeg til at sige 'lignelse' i stedet for 'ligning' til vores årsmøde. Det grinede var meget af det år."

Kirkeanalytikeren Myrna Mågensen er dog ikke begejstret:

”Jeg er rygendes uenig. Som om det ikke var rigeligt i forvejen. Nej, kunne de ikke bringe noget mere om Bertel Haarder. Han er et rigtigt mandfolk. Og hvis han kom her forbi Hulsig, vil jeg ikke afvise, at..." (fork. af red.)