De ringer, vi spiller: Brøndby Strand Kirke lod publikum bestemme

Danmark nu blunder den lyse nat, Dansevisen, Den danske sang og temaet fra Game of Thrones. Klokkenist Katrine Immerkjær Kristiansen kom vidt omkring i sit musikalske repertoire, da Brøndby Strand Kirke for nylig holdt klokkekoncert

Brøndby Strand Kirke med det imponerende klokkespil på toppen, der spiller så højt, at det kan høres i hele området. Også i de karakteristiske hvide blokke, der ses i baggrunden. Foto: Heiner Lützen Ank

Selveste P2 kiggede forbi, da Brøndby Strand Kirke lørdag den 6. juli holdt klokkekoncert med temaet "De ringer, vi spiller".

Publikum, der havde taget opstilling på arealet rundt om kirken for bedre at kunne høre klokkespillet på toppen af bygningen, kunne således skrive til klokkenist Katrine Immerkjær Kristiansen under koncerten og ønske et nummer fra en meget varieret liste af numre, herunder "Himmelhunden" og "Pas på den knaldrøde gummibåd."

P2, der dækkede koncerten, kaldte det blandt andet "en ret speciel open-air koncert", og omtalte generelt koncerten i rosende vendinger.

Koncerten var en første i en række af klokkekoncerter, som vil blive afholdt hver lørdag i juli måned.