Ny leder vil udvide Folkekirkens Familiestøtte til flere provstier

SELVPORTRÆT: Ny leder af Folkekirkens Familiestøtte har en baggrund som familiechef i en række kommuner. Han trives med en mangfoldig og uforudsigelig arbejdsdag

"Det kan blive en udfordring for mig, at nå alle de ting, som jeg gerne vil give mig i kast med, med det samme," siger Ole Elbæk, ny leder af Folkekirkens Familiestøtte. Foto: Privatfoto

Jeg søgte jobbet, fordi der her en god mulighed for at være med til at støtte børnefamilier i deres hverdag. Den særlige ramme, Folkekirkens Familiestøtte arbejder i, som er et samspil mellem civilsamfund, folkekirke og kommuner, tror jeg, udgør en stærk kraft i det, nære og medmenneskelige, som kan komme børnefamilierne til gavn.

Min første opgave bliver, at få mig et indgående kendskab til organisationen, møde vores kirkelige medejere i Folkekirkens Familiestøtte samt vores kommunale samarbejdspartnere. Og ikke mindst, at arbejde sammen med de lokale koordinatorer om at fortsætte arbejdet med, at så mange børnefamilier som muligt får gavn af vores tilbud.

Denne artikel er en del af dette tema:
Selvportræt

Jeg glæder mig især til mangfoldigheden i mit nye arbejde. Vi har et samarbejde både med de medvirkende provstier samt med kommuner og fonde. Herunder er vi så privilegerede, at vi har fået tildelt midler fra Egmont Fonden, der skal udvide vores støtte til forældre med små børn. Det ligger mig særligt på sinde, at flere børnefamilier skal have tilbuddet om at få en hjælp med hverdagens problemer, og jeg glæder mig derfor også til at udbrede vores arbejde til flere provstier. Sidst, men ikke mindst glæder jeg mig til samarbejdet med de dygtige og engagerede medarbejdere i Folkekirkens Familiestøtte.

Det kan blive en udfordring for mig, at nå alle de ting, som jeg gerne vil give mig i kast med, med det samme.

Jeg trives bedst med en arbejdsdag, der er mangfoldig og præget af uforudsigelighed.

Hvis jeg skal beskrive mig selv med tre ord, vælger jeg dialogorienteret, uformel, udviklingsorienteret.

Når jeg holder fri, elsker jeg at læse bøger og lave god mad til familie og venner.