Tidligere kirkeminister Mette Bock skal være sognepræst for fire sogne i Horsens Provsti

Tidligere kirkeminister Mette Bock tiltræder stillingen som sognepræst i Horsens Provsti d. 13. februar 2022.
  • Navn: Mette Bock, 64 år
  • Tiltræder stillingen som: Sognepræst i Horsens Provsti. Her skal hun fungere som sognepræst i Østbirk og Yding sogne på 50 procent i Hansted og Lundum sogn på 35 procent samt som hospitalspræst 15 procent ved Regionshospitalet i Horsens.
  • Forhenværende stillinger: Folketingsmedlem, kultur- og kirkeminister for Liberal Alliance, chefredaktør, prorektor og direktør.
  • Uddannelsesbaggrund: cand.phil. i filosofi, cand.scient.pol. og mag.art. i filosofi
  • Om ansættelsen: ”Jeg glæder mig virkelig meget til at få nogle gode år som præst i folkekirken. Jeg vil gøre mig stor umage og ser frem til både gudstjenesterne, de kirkelige handlinger og andre aktiviteter, der på hver sin måde handler om forkyndelse af evangeliet,” siger hun.
  • Tiltrædelsesdato: 13. februar 2022
  • Kilde: Pressemeddelelse