Nye medarbejdere i Folkekirkens Migrantsamarbejde

Lucas Skræddergaard og Kristine Kaaber Pors er tiltrådt som fuldtidsansatte hos Folkekirkens mellemkirkelige Råds Migrantsamarbejde.
  • Navn: Kristine Kaaber Pors.
  • Tidligere stilling: Har arbejdet i mere end 15 år med udviklingsbistand til kirker og kirkelige organisationer i bl.a. Center for Kirkeligt Udviklingssamarbejde og Mellemfolkeligt Samvirke.
  • Uddannelsesbaggrund: Har en kandidat i antropologi.
  • Tiltrædelsesdato: Den 1. august 2021.
  • Om ansættelsen: "Jeg har været meget imponeret af Migrantsamarbejdets indsats indtil videre og glæder mig rigtig meget til at lære mere om alle de tiltag, der er i gang rundt omkring i landet og være med til at se fremad." siger Kristine Kaaber Pors.
  • Kilde: Pressemeddelelse.

• Navn: Lucas Skræddergaard.
  • Tidligere stilling: Har arbejdet i 3 år for Kirkernes Integrationstjeneste.
  • Uddannelsesbaggrund: cand.mag. i religionshistorie fra Københavns Universitet.
  • Tiltrædelsesdato: Den 1. august 2021.
  • Om ansættelsen: "Når man mødes om religionen, så mødes man om et fælles tredje. Det er ikke vigtigt, hvilken kulturel baggrund man har, fordi man har det til fælles, at man mødes om troen." siger Lucas Skræddergaard.
  • Kilde: Pressemeddelelse.