Ny medie- og kampagnechef i Folkekirkens Nødhjælp

Jeanette Ringkøbing Rothenborg er 1. august tiltrådt som ny medie- og kampagnechef for Folkekirkens Nødhjælp

50-årige Jeanette Ringkøbing Rothenborg skal fremover stå i spidsen for at udvikle kampagnearbejdet samt kontakten til pressen for Folkekirkens Nødhjælp. Hun er 1. august tiltrådt som ny medie- og kampagnechef.

Det oplyser nødhjælpsorganisationen i en pressemeddelelse.

Skal skabe opmærksomhed

Jeanette Ringkøbing Rothenborg skal fremover skabe opmærksomhed om Folkekirkens Nødhjælps arbejde i medierne, så danskerne bliver informeret om og engageret i hjælpen til mennesker, der er ramt af krig, sult og tørke i områder som Asien og Afrika.

Generalsekretær for Folkekirkens Nødhjælp Birgitte Qvist-Sørensen siger i pressemeddelelsen, at hun glæder sig over ansættelsen.

"Jeg er utrolig glad for, at Folkekirkens Nødhjælp kan tiltrække en kapacitet som Jeanette Ringkøbing Rothenborg. Hun besidder lige præcis det gode mix af erfaringer og gåpåmod, som vi har været på udkig efter til at videreudvikle vores medie- og kampagnearbejde," siger hun.

Jeanette Ringkøbing Rothenborg er uddannet cand.merc.int. fra Copenhagen Business School og kommer fra en stilling som pressechef i Red Barnet.