Kommunikationsprofil bliver ny særlig rådgiver for kirkeminister Joy Mogensen

Kasper Fogh, der hidtil har været politik- og kommunikationschef i tænketanken Cevea, bliver ny særlig rådgiver for kirke- og kulturminister Joy Mogensen (S)

Kasper Fogh, 43, skal nu rådgive kirke- og kulturministeren om politik og presse. Foto: Cevea.

Kasper Fogh er 43 år og uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet. Før han kom til Cevea i 2016, har han blandt andet været pressechef i Københavns Kommune og kommunikationsrådgiver i Ritt Bjerregaards (S) overborgmesterkampagne.

Cevea er en idépolitisk tænketank. Som kommunikationschef i tænketanken gjorde Kasper Fogh sig bemærket i medierne med diverse analyser af politik og medier.

Ikke alle kirkeministre har haft særlige rådgivere

Det er ikke første gang landets kirkeminister får hjælp til at håndtere dagligdagen i krydsfeltet mellem presse og politik. Tidligere kirkeministre Manu Sareen (R) og Marianne Jelved (R) havde begge særlige rådgivere.

Joy Mogensens umiddelbare forgænger Mette Bock (LA) valgte ikke at have en særlig rådgiver.

Det oplyser Kirkeministeriet til Kirke.dk.