Kirkens Korshær vælger ny formand

• Navn: Ian Ørtenblad, 54 år.
  • Arbejder dagligt som: Sognepræst i Døstrup-Mjolden-Rømø Pastorat og har været frivillig i Kirkens Korshær siden 2003.
  • Tiltræder som: Formand for Kirkens Korshærs hovedbestyrelse.
  • Overtager efter: Birgit Bouet Friis, som efter 10 år er trådt tilbage fra både formandsposten og hovedbestyrelsen.
  • Om formandsskiftet: En af den nye hovedbestyrelses opgaver vil være at planlægge og stå for ansættelsen af en ny chef for Kirkens Korshær, der kan overtage efter Helle Christiansen, der stopper til efteråret. Ian Ørtenblad udtaler: "Kirkens Korshær er ved at komme godt på benene efter coronakrisen, der har har påvirket både økonomien og vores arbejde. Samtidig står vi midt i en proces, hvor den nye organisatoriske struktur skal rulles ud, og så skal vi ikke mindst have fundet den nye og rette chef for Kirkens Korshær."
  • Kilde: Kirkens Korshær.