KFUM-Spejdernes generalsekretær stopper med udgangen af 2020

Fra årsskiftet er Thomas Kirkeskov ikke længere generalsekretær for KFUM-Spejderne. Men allerede fra den 1. september går Thomas Kirkeskov ned i tid for at etablere sin egen konsulentvirksomhed

KFUM-Spejdernes generalsekretær, Thomas Kirkeskov, fratræder sin stilling med udgangen af 2020, det skriver organisationen i en pressemeddelelse. Efter otte år som generalsekretær skal han være selvstændig ledelses- og organisationskonsulent.

"Thomas’ evne til at rammesætte og analysere situationer og samfundstendenser, hans omfattende kendskab til det organiserede børne- og ungdomsarbejde i Danmark, og hans enorme netværk har bidraget til, at KFUM-Spejderne i dag står stærkere og synligere", siger formand for KFUM-Spejdernes hovedbestyrelse Peter Stubkjær Andersen.

"Jeg vil ligeledes fremhæve, at Thomas som øverste leder for KFUM-Spejdernes ansatte har skabt en meningsfyldt arbejdsplads og et slagkraftigt sekretariat, som kan understøtte vores mange frivillige lederes arbejde både i de lokale spejdergrupper og i nationale udvalg".

Om fratrædelsen og fremtiden siger Thomas Kirkeskov selv:

"Jeg kommer til at savne KFUM-Spejderne i en ansat rolle, men jeg vil fortsat være medlem af organisationen og vil fortsætte med forskellige frivillige opgaver, jeg er engageret i."

Hovedbestyrelsen har lavet en aftale med Thomas Kirkeskov, som gør det muligt, at han går ned i tid fra 1. september og frem mod 31. december. På den måde bliver der en måned til at overdrage posten som generalsekretær, da KFUM-Spejderne forventer at kunne ansætte Thomas Kirkeskovs efterfølger den 1. december.

Stillingen som generalsekretær bliver slået op i begyndelsen af september måned. Der er allerede nedsat et ansættelsesudvalg bestående af både ansatte fra sekretariatet og medlemmer af hovedbestyrelsen.