Den Danske Kirke i Paris får ny udlandspræst

Mangeårig sognepræst i Vejgård Kirke i Aalborg bliver ny udlandspræst i Frederikskirken i Paris fra oktober

Malene Bendtsen er ansat som ny præst i Den Danske Kirke i Paris. Det oplyser Danske Sømands- og Udlandskirker (DSUK) på hjemmesiden

Hun kommer fra en stilling som kirkebogsførende sognepræst i Vejgård Kirke (Aalborg), hvor hun har arbejdet de sidste 20 år. Hun afløser Selma Ravn, der har fået stilling som udlandsprovst i DSUK.

Til dsuk.dk udtaler den kommende udlandspræst:

"Lige siden gymnasietiden, hvor jeg var fransk-sproglig, har det franske været tæt på mit hjerte. Og nu har kirkerådet i Paris givet mig den helt igennem fantastiske mulighed for at være med som præst i det fællesskab, der er i og omkring Den Danske Kirke i Paris. Det glæder jeg mig rigtig meget til!"

Malene Bendtsen tiltræder 1. oktober i år.