Ny præst syd for grænsen

Nina Bjarup Vetter bliver ny præst for de danske menigheder i Ugle Herred syd for grænsen

Nina Bjarup Vetter bliver ny præst i Sydslesvig. Foto: DKS

Navn: Nina Bjarup Vetter

Tiltrædelsesdato: 1. August 2022

Baggrund: Nina Bjarup Vetter blev færdiguddannet som cand.theol. i 2019. Forinden har hun i en årrække arbejdet med udsatte børn og unge

Om ansættelsen: Hun skal betjene de danske menigheder i Ugle Herred i Sydslesvig. Den Danske Kirke i Sydslesvig forener de 27 danske menigheder i Sydslesvig (62 prædikesteder; 22 pastorater) og har p.t. knap 6000 medlemmer. Der er 40.000 kirkegængere til årligt ca. 1400 gudstjenester.

Hun indsættes i embedet søndag den 7. august af provst Hasse Neldeberg Jørgensen.

Civilstatus: Nina Bjarup Vetter og hendes mand, Joachim, bor tæt på Ebeltoft. De flytter ind i præsteboligen i Tarp sidst i juli.

Kilde: Pressemeddelelse