Ny præst på øen Sild i Sydslesvig

Susanne Ivalo Rasmussen tiltræder som ny præst på øen Sild efter fem år som DSUK-præst i Vancouver

Efter 5 år i Vancouver flytter Susanne og hendes mand til nu til Sild. Foto: DKS

Navn: Susanne Ivalo Rasmussen

Baggrund: Den 1. maj går den danske præst på Sild, Jon Hardon Hansen på pension efter 30 års tjeneste på øen. Hans efterfølger bliver Susanne Ivalo Rasmussen. Hun kommer fra en stilling som DSUK præst i Vancouver, Canada, hvor hun har været ansat siden 2017. Tidligere var hun præst ved blandt andet Christians Kirke i København.

Om ansættelsen: Den Danske Kirke i Sydslesvig forener de 27 danske menigheder i Sydslesvig (62 prædikesteder; 22 pastorater) og har p.t. knap 6000 medlemmer. Der er 40.000 kirkegængere til årligt cirka 1400 gudstjenester. Det biskoppelige tilsyn har biskoppen over Haderslev Stift.

Susanne Ivalo Rasmussen indsættes i embedet i Sild danske menighed søndag den 14. august kl. 10.30 af provst Hasse Neldeberg Jørgensen.

Civilstatus: Susanne Rasmussen flytter fra Vancouver til Sild med sin mand Søren

Kilde: Pressemeddelelse