Ny formand for trossamfundet Mosaik

Sam Michaelsen, i dag præst og daglig leder i Pinsekirken i Esbjerg, bliver ny formand i det frikirkelige trossamfund Mosaik

Sam Michaelsen Foto: Pinsekirken Esbjerg

Det bliver den 41-årige præst Sam Michaelsen der skal være ny formand for trossamfundet Mosaik.

Han blev enstemmigt valgt for en treårig periode ved en ekstraordinær generalforsamling under Mosaiks årlige sommercamp.

En af den nye formands første opgave er at udpege en ny bestyrelse for Mosaik. Denne skal godkendes ved en ekstraordinær generalforsamling, som finder sted til september.

Sam Michaelsen afløser Dan S. Jacobi, som har været formand de seneste otte år. Selv har den nye formand være medlem af bestyrelsen for Mosaik siden sommeren 2019, lige så længe som han har været præst i Pinsekirken i Esbjerg.

Han er uddannet inden for administration og regnskab og har også arbejdet inden for dette felt, blandt andet i Kriminalforsorgen.

Mosaik er et frikirkeligt trossamfund med 37 lokale kirker fra hele landet som medlemmer. Derudover er Mosaik også et netværk for kirkelige ledere, organisationer og institutioner.