Kirkeminister Joy Mogensen på barselsorlov -afløses af transportministeren

Kirkeminister Joy Mogensen går barselsorlov fra fredag den 4. oktober. I Kirkeministeriet bliver transportminister Benny Engelbrecht hendes vikar

Kulturminister og kirkeminister Joy Mogensen til gudstjeneste i forbindelse med Folketingets åbning i tirsdags. Hun går på barselsorlov fredag den 4. oktober. Foto: Leif Tuxen/Kristeligt Dagblad

Fredag den 4. oktober går kulturminister og kirkeminister Joy Mogensen på barselsorlov "indtil videre".

"Statsministeren har derfor indstillet til Hendes Majestæt Dronningen, at minister for udviklingssamarbejde Rasmus Prehn i denne periode fungerer som kulturminister, og at transportminister Benny Engelbrecht i denne periode fungerer som kirkeminister," lyder det fra Statsministeriet.