Kirkelige årsmøder og konferencer 2020

Hvornår holder Landsforeningen af Menighedsråd Landsmøde? Hvad er emnet på Kristelig Handicapforenings Årsmøde? Få overblikket over de kirkelige organisationers og frikirkernes landsmøder, årsmøder og større konferencer her:

Hold øje med siden her for årets store konferencer, årsmøder, landsmøder og lignende i de kirkelige organisationer og i frikirkerne. På billedet er det landsmøde i Landsforeningen af Menighedsråd. Foto: Kåre Gade

Oversigten opdateres løbende

Januar

21. januar: "Hvad er kristendommens rolle i et åbent og pluralistisk samfund"
Høring på Christiansborg arrangeret af Folkekirkens Mellemkirkelige Råd og Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter.

24.-25. januar: DanskOases lederkonference, København
Konferencen sætter fokus på ledernes opgave med at skabe en frimodig kultur i frimenighederne.

31. januar: Projekt ’Kirken på Landet’ afsluttes, Vemb
Et nyetableret landsnetværk skal bære den indsamlede viden fra det fireårige projekt ud i verden.

Februar

7.-9. februar: Årsmøde i folkekirkens Mellemkirkelige Råd 2020
Årsmødet vil sætte fokus på de mange herboende østeuropæere med overvejende ortodoks baggrund.

24. februar: Konferencen ’Danskerne og Døden, Aarhus
Danskernes forhold til død og begravelse forandrer sig i disse år – hvordan bør folkekirken reagere?

Marts

6. marts: Folkekirkens Ungdomskors Årsmøde, Odense
Årsmødet byder på både korfaglige oplæg og valg til hovedbestyrelsen.

6.-7. marts: Blå Kors Danmarks Bestyrelseskonference, Fredericia
Blå Kors Danmark fejrer 125-årsjubilæum med debat om organisationens fremtid.

11. marts: Årsmøde i Selskabet for Danmarks Kirkehistorie, København
Mødet indledes med forelæsning om en middelalderpræst af Carsten Bech-Nielsen (AU)

13. marts: Menighedsfakultetet holder konference om dåb og nadver i folkekirken, Aarhus
Konference om dåben og nadveren i en bibelsk og luthersk forståelse af de to sakramenter.

14. marts: Kristelig Handicapforenings Årsmøde, Vejle
Foruden valg til bestyrelsen holder filosofiprofessor Thomas Ploug foredrag om emnet ”menneskeværd”.

5. april: Generalforsamling i Kristeligt Forbund for Studerende, Skanderborg
Generalforsamlingen er en del af KFS' Påskelejr.

23. april: Samvirkende Menighedsplejers Årsmøde, Middelfart
Temaet for dette Årsmøde er ’glæden ved frivilligt arbejde’.

24. april: Repræsentantskabsmøde i Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler, Børkop
På repræsentantskabsmødet skal der blandt andet vælges to medlemmer af Landsudvalget.

24. april: Dansk Balkan Mission holder årsmøde, Gram

25. april: Landsdækkende liturgikonference
Biskopperne inviterer til midtvejskonference om arbejdet med ny liturgiform i folkekirken.

Maj

2. maj: DFS’ inspirationskonference, Børkop
Temaet for Danmarks Folkekirkelige Søndagsskolers inspirationskonferencen  er ’den opmærkskomme leder’.

8.-10. maj: Luthersk Missions Landsmøde, Skjern
Hvert tredje år arrangerer Luthersk Mission et landsmøde, som er en weekendfest for store og små.

11.-14. maj: Danmarks Kordegneforenings Landskursus, Nyborg
Danmarks Kordegneforenings årlige Landskursus finder sted på Nyborg Strand.

16. maj: Blå Kors' Landsmøde, Odense
Foruden generalforsamling fejrer organisationen sit 125-års jubilæum.

21.-25. maj: Metodistkirkens Landsmøde
Landsmødet er både for Metodistkirken og Metodistkirkens Børne-og Ungdomsforbund.

25.-26. maj: Foreningen for Kirkegårdskulturs Årsmøde, Svendborg
Foreningens 100-årsjubilæum markeres ved Årsmødet.

27. maj: Danmarks Kirkelige Mediecenters Årsmøde, Åbyhøj
Medieproduktionshuset DKM holder sit årlige Årsmøde.

2.-4. juni: Danmarks Kirketjenerforenings Årskursus, Nyborg
Kirketjenernes forhandlingsorganisation mødes til Årskursus 2020.

2.-4. juni: Kirke- og kulturmedarbejdernes fagforening Kirkekultur.nu holder Landskursus, Bredsten
Landskurset løber af stablen under sloganet Læring, Latter, Lydhørhed

5.-7. juni: Landsforeningen af Menighedsråds Årsmøde, Nyborg
Flere hundrede menighedsrådsmedlemmer fra hele landet møder op til Landsmødet, der også er en fejring af organisationens 100-års jubilæum.

5.-7. juni: Indre Missions Årsmødefestival, Børkop
Hvert andet år er Årsmødet i Indre Mission udvidet til en Årsmødefestival på Mørkholt Strand Camping.

20. juli: Det Danske Missionsforbunds repræsentantskabsmøde 2020, Roskilde
Repræsentantskabsmødet finder sted under det fælles sommerstævne i samarbejde med Baptistkirken.

20. juli: Baptistkirkens Landskonference 2020, Roskilde
Landskonferencen finder sted under det fælles sommerstævne i samarbejde med Missionsforbundet.

August

21.-22. august: Danske Sømands-og Udlandskirkers Landsmøde og repræsentantskabsmøde, Nyborg
Landsmødet finder sted den 21. august, mens repræsentantskabsmødet holdes den 22. august. Begge på Hotel Nyborg Strand.

12. september: Mission Afrikas Årsmøde, Højbjerg
Den folkekirkelige missionsforening stiftet i 1911, holder Årsmøde.

12.-13. september: Kirkens Korshærs Årsmøde, Nyborg
Årsmødet i en landets største hjælpeorganisationer finder traditionen tro sted på Hotel Nyborg Strand.

3. oktober: Repræsentantskabsmøde i Evangelisk Luthersk Mission
Missionsforeningen, der bekender sig til folkekirkens bekendelsesgrundlag, holder repræsentantskabsmøde.

20.-22. oktober: KFUM & KFUK i Danmarks Landsmøde, Nyborg
Som mange andre kirkelige organisationers store møder, finder Landsmødet sted på Nyborg Strand.

30.-31. oktober: Grundtvigsk Forums Årsmøde, Slesvig
I anledning af 100-året for genforeningen finder Årsmødet 2020 sted i Slesvig.

13.-15. november: FDF’s Landsmøde, Nyborg
FDF's nutid og fremtid debatteres og nye udviklingsmål besluttes på Landsmødet i Nyborg.

Har vi overset et møde? Informér os om, hvor og hvornår det næste årsmøde, store konference eller lignende finder sted i jeres kirkelige organisation eller frikirke. Så opdaterer vi listen. Skriv til kalender@kirke.dk