Folkekirkens medlemsprocent falder: Find dit sogn på listen

Andelen af danskere, der var medlem af folkekirken, faldt fra 73 til 72 procent i 2022. Men hvilke sogne har den højeste og den laveste medlemsprocent? Og hvor ligger på listen ligger dit eget sogn?

I alt var 72 procent af danskerne medlem af folkekirken i 2022 – et fald på ét procentpoint i forhold til 2021. Siden 2012 er medlemsprocenten faldet med syv procentpoint. Foto: Heiner Lützen Ank

På landsplan faldt folkekirkens medlemsprocent med et procentpoint i 2022. Men der er stor forskel fra sogn til sogn. Tabellen herunder er opdateret med de nye medlemstal fra Danmarks Statistik, som netop er udkommet torsdag den 16. februar. Se, hvilke sogne, der har den største og den mindste andel folkekirkemedlemmer blandt indbyggerne – og find medlemsprocenten for dit eget sogn på listen.