Hyrdebrevet: Præst chokerer – poster billeder af ældre mennesker på Facebook

HYRDEBREVET SØNDAG MORGEN: ”Det må bare ikke ske,” lyder kritikken, efter at friskpræst Heidi Mums – angiveligt ved en fejl – lagde billeder fra en ældreeftermiddag på Facebook

"Jeg kan kun sige undskyld. Normalt kunne jeg ikke drømme om at lægge noget op med gamle mennesker," siger friskpræsten Heidi Mums. (Hyrdebrevet Søndag Morgen – enhver lighed med både kirkeligheden og virkeligheden er tilsigtet)

Der går chokbølger gennem det kirkelige landskab, efter at en præst har lagt billeder af ældre mennesker ud på sin Facebookside.

”Jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på, det skete bare. Jeg er rigtig ked af det.”

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

Sådan siger friskpræsten Heidi Mums, Spinninge Sogn, efter at hun torsdag eftermiddag lagde billeder af ældre mennesker forsamlet til foredrag i sognegården ud på sin Facebookside.

”Jeg har aldrig gjort det før. Vi præster plejer jo kun at lægge noget på med søde minikonfirmander, skønne konfirmander eller lækre brudepar. Normalt kunne jeg da ikke drømme om at lægge noget op med gamle mennesker, der bare kommer trofast til det sædvanlige. Jeg kan kun sige undskyld”!

Kirkecoach Pelle ”Powerpoint” Madsen er også rystet:

”Det må bare ikke ske. Det kunne jo få folk til at tro, at kirken virkelig bruger ressourcer på folk uden fremtid. Det går jo ikke. Vi skal først og fremmest være der for dem, der ikke er der. Og de kommer altså ikke, hvis de ser, hvem der virkelig kommer.”

Tip hyrdebrevsredaktionen

Ved du noget? Har du hørt noget? Tror du på noget? Send dit tip til hyrdebrevet@kirke.dk.