Grafik: Se, hvor stillerne bag bispekandidaterne kommer fra - og hvad der kendetegner dem

Stillerlisterne for de fire bispekandidater i Helsingør Stift blev for nylig offentliggjort. Kirke.dk har set nærmere på stillerne

Lægfolk og præster til valgdebat med bispekandidaterne i Hillerød. Kirke.dk har set nærmere på de 386 af i alt 1530 stemmeberettigede, som har valgt at være stiller for en af kandidaterne. Se infografikkerne i artiklen. Foto: Heiner Lützen Ank

Danmarks største stift, Helsingør Stift, skal have ny biskop. De fire kandidater, Peter Birch, Ulla Thorbjørn Hansen, Eva Holmegaard Larsen og Asser Skude, har tilsammen samlet 386 stillere blandt de cirka 1530 stemmeberettigede. Både præster og øvrige medlemmer af menighedsrådene kan stille for en bispekandidat. Der kræves mindst 75 stillere bag en kandidat.

Her følger et grafisk overblik over, hvordan stillerne fordeler sig på de fire kandidater og på stiftets sogne: