Fotoserie: Se årets flotte grandækninger

Grandækningen på landets kirkegårder har igen i år kastet mange flotte og inspirerende resultater af sig. Kirke.dk har samlet en serie fotos fra den grandækning, man kan møde på kirkegårdene. Kirke.dk takker for alle bidrag

De danske kirker og kirkegårde er mange steder prydet med flotte og inspirerende grandækninger. Granklokken på billedet kan ses ved Hellevad Kirke. Foto: Lasse Christensen

Tarm Kirkegård

På kirkegården ved Tarm Kirke har grandækningen været et fælles projekt for kirkegårdens personale. Personalet har lavet en engel, som læser i en bog ved kirkegårdens fællesgrav. I grandækningen, hvor de pårørende kan lægge deres kranse, står der "Tak for alt", skrevet i gul fyr. Der er brugt mos, nordmansgran, nobilis gran, thuja, cypres og fyr. Foto: Lise Hedevang

Englen ved fællesgraven på Tarm Kirkegård.
Englen ved fællesgraven på Tarm Kirkegård. Foto: Lise Hedevang

Konstruktionerne til de to svaner er opbygget af jernskelet beklædt med hønsetråd. Foto: Lise Hedevang

Hellevad Kirkegård

Granklokken er lavet af Bente Kristensen og Lars Jensen, begge gravermedhjælpere på Hellevad Kirke i Klokkerholm. De laver hvert år noget særligt af gran – sidste år en stor adventskrans, forrige år blandt andet et julehjerte. Foto: Lasse Christensen

Højbjerg Kirkegård

De to svaner på Højbjerg Kirkegård er lavet af graver Ruth Jensen og gravermedhjælper Ditte Amundsen Langhoff.

Engel på Højbjerg Kirkegård - ligeledes af graver Ruth Jensen og gravermedhjælper Ditte Amundsen Langhoff.
Missing indholdselement.

Alderslyst Kirkegård

På kirkegården ved Alderslyst Kirke er Henrik Lund kirkegårdsleder. Han har været kreativ i kirkens flagbed og har under inspiration af H.C. Andersens "Den grimme Ælling" kreeret årets grandækning. Foto: Helene Devantie

Vestre Kirkegård, Middelfart