Folkekær entertainer klar med nyt show for de mindste: Sigurd fortæller Apokalypsen

Først genfortalte han Danmarkshistorien, derefter Reformationen, Salmebogen, Slaget ved Dybbøl samt Genforeningen 1-3. Nu er turen kommet til Bibelens sidste skrift, Johannes' Åbenbaring, også kendt som Apokalypsen

Sigurd Barrett er klar med en genfortælling af Bibelens sidste bog, Johannes' Åbenbaring. ”Det Store Undergangsshow” vil turnere i landets kirker fra februar 2020. Foto: Iris Scanpix

”Se, jeg gør alting nyt – og spiller klaver til!”

Med disse ord lancerer entertaineren, genfortælleren, komponisten, sangeren, tv-værten og pianisten Sigurd Barrett sit næste projekt: en genfortælling af Bibelens sidste bog, Johannes' Åbenbaring, denne svært tilgængelige bog om de sidste tider og det endelig slag mellem Gud og Djævelen.

"Det bliver tøjdyret Sniffer, som jeg før har brugt, der skal være Det Store Dyr i Åbenbaringen," fortæller Sigurd og fortsætter:

"Bjørnen Bjørn skal være Antikrist, mens jeg selv og Familien Finger skal vinde slaget i Harmagedon."

Men Sigurd nøjes traditionen tro ikke med genfortællingen:

"Sidst, men ikke mindst udvikler vi en masse merchandise til genfortællingen. Ud over cd'er, malebøger og tøjdyr kan man købe brætspillet ”Frelst eller fortabt?”, som er et rigtigt hyggespil, hvor også familiens sorte får naturligt kan falde ind og være med."

Fra februar 2020 regner Sigurd med at optræde med ”Det Store Undergangsshow” i landets kirker, et show, der særligt henvender sig til de mindste. Vedrørende prisen er tallet de 144.000!

Salme-banke-banke-på

I konkurrencen om årets salme-banke-banke-på har vi modtaget følgende fra sognepræst i Jyllinge Kaj Bollværk:

Banke-banke-på!
Hvem dér?
Inga!
Hvem Inga?
Inga er så tryg i fare!

Vi siger tak til Kaj og kvitterer foreløbigt med denne banke-banke-på:

Banke-banke-på!
Hvem dér?
Kaj!
Hvem Kaj?
Kaj, nu dannebrog på vågen!

Konkurrencen er stadig åben. Vinderen premieres med to flasker god altervin og lidt stærk tobak fra ungdomspræsten Tjalde Rah.