Breaking Hyrdebrev! "Læs hellere nogle bøger, præster," opfordrer Myrna Mågensen

HYRDEBREVET: "Jeg er så rygendes træt af præster, der tror, vi ikke kan tåle at savne en gudstjeneste et par søndage," skriver kirkeanalytiker Myrna Mågensen efter søndagens pludselige digitalisering af dansk gudstjenesteliv

Kirkeanalytiker Myrna Mågensen mener, at præsterne burde smutte ind i deres lønkammer og bede i stedet for at stå i tomme kirker og prædike i deres telefoner. "Vi kan jo godt tænke selv," skriver hun fra sit afsprittede stambord. Foto: Kgl. Hoffotograf Henrik Elflet

Mange har  den seneste uge ventet en reaktion fra den førende kirkeanalytiker Myrna Mågensen på de aflyste gudstjenester. Fra sit – afsprittede – stambord på Ingers Hotel i Hulsig har vi modtaget følgende udtalelse fra Myrna Mågensen

"Jeg er så rygendes træt af præster, der tror, vi ikke kan tåle at savne en gudstjeneste et par søndage. Og som tilsyneladende aldrig har hørt om det lønkammer, Jesus sagde vi skulle gå ind i, når vi skal bede. Og som de fleste af os har et stående af derhjemme!"

Denne artikel er en del af dette tema:
Hyrdebrevet Søndag Morgen

"I stedet skal vi se den ene præst efter den anden stå i en tom kirke og prædike til sin telefon om, at det jo ikke var sådan, Jesus mente det med ”frygt ikke”. Vi kan jo godt tænke selv. Og i øvrigt kan jeg høre på de prædikener, at en del præster vist trænger til at slappe lidt af og få læst nogle bøger. Mon ikke Vor Herre er der, selvom det handler om noget andet et par uger”.