10 år med Instagram: Sådan bruger Grundtvigs Kirke det sociale medie

Grundtvigs Kirke i København er blandt de mange kirker, der bruger Instagram i deres kommunikation. Kirkens kommunikationsansvarlige bruger blandt andet mediet til at give indblik i kirken bag kulisserne. Foto: Kåre Gade

Instagram er dette efterår fyldt 10 år. En af stadigt flere kirker med en Instagramprofil er Grundtvigs Kirke i København. Der er profilen på fire gået fra ni til snart 1000 følgere

Gennemgang af krybbespil, G&T-natkirke og et pas fra minikonfirmandundervisningen. Det er bare de seneste tre billeder på Grundtvigs Kirkes Instagram-profil. Den københavnske kirke er en af mange kirker, der er kommet på Instagram, siden det sociale medie blev lanceret for 10 år siden.

Få gratis adgang til denne artikel og alt andet indhold på Kirke.dk i 14 dage.

Allerede abonnent?

Kirke.dk er Kristeligt Dagblads digitale nyhedsmedie for beslutningstagere, ansatte og frivillige i kirken og de kirkelige organisationer.

Vi er en uafhængig redaktion, som ugen igennem leverer:

  • Faglige nyheder
  • Kalenderoverblik
  • Navnenyt
  • Løsningsorienteret journalistik
  • Analyser og baggrundsviden
  • Inspiration på tværs af faggrupper
  • Netværk og erfaringsdeling

For at få fuld adgang til indholdet på Kirke.dk, skal man have abonnement. Udfyld formularen og få 14 dages prøveabonnement – gratis og uforpligtende.

Se priser og abonnementsbetingelser.